GALERY FOTO

GALERY FOTO
FOTO KELUARGA

Jumat, 18 Juni 2010

TAROMBO RAJA TOGAMANURUNG

Tarombo Manurung masih banyak lagi kekurangan yang dibukukan oleh bapak WM>Ht Galung.Disini kami buat mengenai Sisilllah Marga Manurung. R.Batak ada anaknya 3 orang....1.Gr Tatean bulan...2.Raja Isumbaon...3.Toga Laut. Dari R.Isumbaon anakny 3 org...1.Tuan Sorimangaraja...2.Raja Asiasi(Tunggulnijuji)...3.Langkasomalidang(Sangkarsomalidang) T.Sorimangaraja punya anak 3 org.Dari istri Pertama brAntingsabungan Lahir R.Nabolon (Sorba di Julu). Dari Istri T.Sorimangaraja yg kedua lahir Datu Pejel(SorbadiJae).Anak D.Pejel/Br Tantan Debata anaknya ada 1 org Yaitu Raja Nairasaon dan Nairasaon/Br Bidinglaut lahir anak marbalutan,dan Br Bidinglaut menaruhnya diatas (parapara/diatas bahulbahul selama 7 hari sesuai petunjuk Mulajadinabolon,baru Halilintar berbunyi sangat kuat dan nampaklah anak molek 2 orang satu disebelah kanan dinamai R.Mangarerak dan yang di kiri dinamai R.Mangatur.Itulah sebabnya sering disebut R.Mangarerak Mangatur utk R.Mangarerak dan R.Mangatur Mangarerak utk si R.Mangatur. Diantara mereka berdua tdk tahu siapa si abangan dan si adek an sebab lahirnyapun berdampingan.Pernah dibuat dalam suatu Pesta adat Nairasaon manortor si R.Mangarerak didepan tetapi Ogung takdapat berbunyi dan R.Mangatur didepan juga Ogung tak berbunyi.dan dibuatnya R.Mangrerak dikanan dan R.Mangatur dikiri barulah bunyi ogung kedengaran,dan apabila si R.Mangatur disebelah kanapun Ogung tak mau bunyi.Maka sampai sekarang kalau dalam pesta Raja Nairasaon Keturunan R.Mangareraklah (Manurung)disebelah kanan. Raja Mangarerak /Br Hutahot mempunyai 1.anak yaitu R.Toga Manurung dan 1.Putri Br similingiling,sedang R.Mangatur kawin dgn Br Harugasan Sagala dan punya anak 3 org..1.R.Sitorus...2.R.Sirait...3.R.Butarbutar .R.Manurung kawin dgn Ampuljulu putri Sariburaja II(Pasaribu) dan Br siSumaing juga br Pasaribu .R.Toga Manurung anak 3 dan putrinya 2 orang. Anaknya ..1.R.Hutagurgur...2.Raja Hutagaol...3.RajaManoroni. Putri R.Toga Manurung BrPintahaomasan kawin kpd R.Tanbun dan Anian nauli kawin kpd Raja Turi. R.Hutagurgur anaknya 4 org...1.Banualuhung...2.Batunanggar...3.Torpaniaji...4.parpinggollobilobi di Simalungun/Manik. Banualuhung anaknya 2org...1.Patuanjong...2.Raja Mangatur dan sehubungan menuju tarobo saya sendiri sengaja saya buat dari R.mangatur manurung kawin dengan Nantiraja br Rumapea. Raja Mangatur anaknya 7 org...1.Purajanaualu...2.Patubanban...3.Ompuniunggul...4.R.Sijambang...5.Sompaoloan...6.Tuansogar...7.R.Humuntor gabe Tamba dan gantinya Boru napuan sehubungan T.Sogar marpariban dgn Tamba/br R.Pea. mereka bertukar . Tuan sogar mempunyai anak 10 org...1.Paliang...2.R.Natotar...3.PuniharianI...4.Gurumangaraja ke semuanya di Janjimatogu....5.R..siperek di sihubakhubak...6.Purajum di Galagalapangkailan...7.Pupungutan di di narumambing ...8.gurupangajian di jangga...9.raja Io pardemban di Ujungsipinggan dan Debataraja .simamora TuanSogar di Dlk .sanggul. Puni HarianI anaknya 2 org...1.Pamulha...2.Tuanjojor..Tuanjojor anaknya 3 org...1.O.Gumara diparbagasan...2.Putlan di parjingjingan...3.PuniharianII di Tanoro/Lbn hariara Janjimatogu. Puniharian II anaknya 2 orang...1.Purajapaung di Tanoro...2.Gr Pamahardi Lbn hariara. Puraja Paung anakny 4 org...1 Pubuta...2.Putalahuta...3.Pumallapak..4.PuPurnama . Pumallapak anaknya 5 org...1.

60 komentar:

  1. HORAS UDA...KLO BOLEH TANYA KETURUNAN MANURUNG BONAHUTA NYA KEMANA UDA???ATAU KAH SUDAH HILANG DI MAKAN MANUSIA RIMBA???

    BalasHapus
    Balasan
    1. Manurung sipolin-polin kita harus punya etika ngomong, dimana sopan santun itu kawan

      Hapus
  2. uNTUK LEBIH JELAS SDH KUBUAT DI bLOG.AMPARAKU BOLEH BACA DENGAN JELAS.mAULIATE.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Horas....aleee raja hami na malo.Hami pomparan ompu bona huta Manurung.
      Ise do raja adat na didokkon hamuna i.
      raja adat sian dia do.
      Ai toho do i raja adat?Mangna baru dope gabe raja adat.
      Tolema,sai tung bagak mai tu hita.

      Najolo hian, Di sibisa adong do sada jabu bolon na denggan dileon tu Manurung.
      Jabu i timbo,margorga do jabu i asing sian gorga jabu batak na lain.
      Adong muse disi mual-mual mata ni aek,sopo parhundulan dohot bara-bara pareme.
      Ai sude di hutai ro do tu jabui,tu napunasa jabu (napunasa huta)
      Molo adat halak batak,ise do na boi maringanan disi??
      Ikkon na sihahaan do na boi maringanan di jabui.
      Molo dang, muruk do sude parhuta na maringanan disi.
      Jala ibana do nampunasa tano godang di sibisa.
      Ompu Bonanihuta manurung ma i.

      Au dang pabiarbiarhon hamuna.
      Adong ma najolo 2 halak marga manurung,dang adong inna Ompu Bonanihuta Manurung.
      Di patindakkon ibana ma di joloni tugu Ompu Toga Manurung.
      Las didokkon ibana ma disi.
      'Dang marna adong ho ompu bonihuta manurung di tarombo Manurung'
      'Na ro doho mangna sian dia,dang hu akkui sude pomparanmu'

      Sai marsahit-sahitma nasida,dang diboto aha sahitna nungga leleng.
      Lao ma halaki tu namalo di tana jawa.
      Holan sada do ubatna,mangido maaf ma tu ompu Raja Toga Manurung inna namaloima
      Mulak sian sibisa berangsur pulihma nasida setelah 3 minggu.
      Diakkiu nasida ma adong ompu Bonihuta.

      Molo dang adong ompu bonohuta di tarombo hamuna,hamu mai tu Debata.Di bolokkon hamu ompu bonanihuta,
      Molo tarombo hami,adong do hamuna.

      Jadi molo adong muse na mandok dang adong Ompu Bonahuta Manurung.
      Patindakkonma di joloni Ompu Toga Manurung i.
      Molo na porsea hamu tu pendapatmuna.

      Hami dang sai dao sian hamu,alani hamu do na sai dao sian hami.

      MAULIATE.

      Hapus
    2. horas abang, saya dari keturunan Pomparan Raja Simanoroni/Raja sianpudan pesan dari natuatua tolong di konfirmasi anak Toga Manurung ada tiga : 1 Raja Hutagurgur 2 Raja Hutagaol 3 Raja Simanoroni setau saya dan pesan dari natua-tua bukan Raja Manoroni yg benar Raja Simanoroni Mauliate

      Hapus
  3. mana blog AMPARAKU

    BalasHapus
    Balasan
    1. ise do seberna siangkangan manurung dari pada siotorus

      songon dia ceritana boasa boi si torus siangkangan sian hita manurung

      Hapus
    2. ala parjolo ibana tubu otoma ho naso marsikkola do ho haroa dibahen natuatuam, roa maho

      Hapus
  4. oohhhhhhh... banyak lah berdoa, agar apa yang bpk tulis itu dimaafkan Tuhan, dan bpk bisa hidup lbh lama, manurung itu sipolin-polin, bkn seenaknya dewe. dimana bukti otentik tarombo bpk itu, yang diakui oleh belanda utk menentukan jabatan dewan di tapanuli. saya yg sudah langsung telurusi tarombo ini tdak mau seperti itu, karena itu adalah rahasia Tuhan untuk manurung

    BalasHapus
  5. dan saya punya bukti otentik tarombo manurung yang disetujui belanda untuk menentukan jabatan dewan (jehutan) di daerah tapanuli. dan yang memangkunya adalah keturunan ompu bonahuta, ketua dewan di sibisa, dan ketua dewan di jangga.

    BalasHapus
    Balasan
    1. NUNGGA SLAH HAMU JAIHUTAN NDANG JEHUTAN NASO MARSINGKOLA DO HAROA HO ALAI ANAK NISE DO HO TAHE.
      NDANG HEA BONA NI SOTUL GABE JAIHUTAN ALAI GABE RAJA HUTAN GODANG DO POANG, HA HA HA

      Hapus
  6. Horas!!!! bapa tua..... mauliate ma tutu, molo boi nyian pangidoan hami akka generasi muda penerus poparan ni oppungta Raja Toga Manurung,,, asa di patolhas hamu akka natua tua nami taringot tarombo ni khusus R.Toga manurung : R.ht.gurgur , R.ht.gaol , R.manoroni + nam boru na dua i... mauliate,horas!!! si polin polin

    BalasHapus
  7. kemana yg punya cerita ini, kenapa nggak nongol lg, apa udah................, mudah2 an jangan yah, kasian deh..............., punya bakat mengarang tidak tepat sasaran, jangan buat certia yang tidak anda mengerti jalannya, kalo katanya, apa bisa jadi silsilah, pahamilah dirimu dulu jangan coba pahami orang lain, seperti yg tertulis, orang jatuh karena batu kecil bukan karena batu gunung yg besar. Horas, Manurung Sipolinpolin.

    BalasHapus
  8. Sopanlah sedikit anda yang "anonim" ... bagaimana bisa kau memanggil beliau UDA, nama dan marga mu pun tak jelas ... kalau benar kau MANURUNG mari kita diskusi dengan sehat ... jika anda memiliki bukti paparkan apa yang anda punya ... okee ? ...

    Saya yang bernama Christo Partogi Manurung (pomparan Raja Siampudan ) maaf jika saya memilih status saya ANONYMOUS ... tetapi silahkan cari saya di Facebook dengan nama akun fb yg sama atau di akun grup fb PATAMBOR SEDUNIA ... saya siap mendengarkan anda selama ada bukti2 yang kuat dan bisa kita uji bersama ... HORAS ! MANURUNG SIPOLIN POLIN !

    BalasHapus
  9. Anonim........menurut saya pendapat anda itu bagian dari politik devide et impera..pecah belah kok dibawa-bawa sampai sekarang...ini sudah merdeka..gara-gara itu pula manurung pecah...tarombo itu garis keturunan bukan jabatan.....
    saya minta anda buat tarombo yang anda punya sebagai perbandingan....mengkritik tetapi harus ada solusi...klo bilang salah harus tahu mana yang benar................

    BalasHapus
  10. Anonim di tanggal 24 februari 2012, pukul 20.28 ...

    Silahkan anda temui saya di akun fb atas nama Christo Partogi Manurung atau grup PATAMBOR SEDUNIA. Itupun jika anda berkenan dan anda benar seorang MANURUNG. Saya akan perlihatkan tarombo yang ada pada kami yang merujuk pada tarombo hasil rapat raja2 adat pomparan Raja Narasaon di tahun 1931 di Bonggung dan Simananduk Hatinggian tahun 1937 kampung halaman kami.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Horas....aleee raja hami na malo.Hami pomparan ompu bona huta Manurung.
      Ise do raja adat na didokkon hamuna i.
      raja adat sian dia do.
      Ai toho do i raja adat?Mangna baru dope gabe raja adat.
      Tolema,sai tung bagak mai tu hita.

      Najolo hian, Di sibisa adong do sada jabu bolon na denggan dileon tu Manurung.
      Jabu i timbo,margorga do jabu i asing sian gorga jabu batak na lain.
      Adong muse disi mual-mual mata ni aek,sopo parhundulan dohot bara-bara pareme.
      Ai sude di hutai ro do tu jabui,tu napunasa jabu (napunasa huta)
      Molo adat halak batak,ise do na boi maringanan disi??
      Ikkon na sihahaan do na boi maringanan di jabui.
      Molo dang, muruk do sude parhuta na maringanan disi.
      Jala ibana do nampunasa tano godang di sibisa.
      Ompu Bonanihuta manurung ma i.

      Au dang pabiarbiarhon hamuna.
      Adong ma najolo 2 halak marga manurung,dang adong inna Ompu Bonanihuta Manurung.
      Di patindakkon ibana ma di joloni tugu Ompu Toga Manurung.
      Las didokkon ibana ma disi.
      'Dang marna adong ho ompu bonihuta manurung di tarombo Manurung'
      'Na ro doho mangna sian dia,dang hu akkui sude pomparanmu'

      Sai marsahit-sahitma nasida,dang diboto aha sahitna nungga leleng.
      Lao ma halaki tu namalo di tana jawa.
      Holan sada do ubatna,mangido maaf ma tu ompu Raja Toga Manurung inna namaloima
      Mulak sian sibisa berangsur pulihma nasida setelah 3 minggu.
      Diakkiu nasida ma adong ompu Bonihuta.

      Molo dang adong ompu bonohuta di tarombo hamuna,hamu mai tu Debata.Di bolokkon hamu ompu bonanihuta,
      Molo tarombo hami,adong do hamuna.

      Jadi molo adong muse na mandok dang adong Ompu Bonahuta Manurung.
      Patindakkonma di joloni Ompu Toga Manurung i.
      Molo na porsea hamu tu pendapatmuna.

      Hami dang sai dao sian hamu,alani hamu do na sai dao sian hami.

      MAULIATE.

      Hapus
    2. TAINGOT MA MANURUNG SIPOLINPOLIN DO ALANA MASIBOAN TINGKOSNA DO TAROMBO MUNA TINGKOS DI HAMU TAROMBO NAMI TINGKOS DI HAMI ALANA NDANG ADONG BONA HUTA DI TAROMBO NAMI JANGAN MEMAKSA KEHENDAK KAWAN DAN JANGAN MARAH SEKALI LAGI SIPOLIN-POLIN SELALU BISA

      Hapus
  11. ko anian nauli kawin sama r hutagalung

    BalasHapus
    Balasan
    1. asalma unang kawin dohot bodat

      Hapus
  12. ko anian nauli kawin sama r hutagurgur?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Asalma unang kawin dohot herek jonggolna kawan pandokma disi asalma ho mangolu gogo ho mangan asa balga butuham asa songon horbo sining

      Hapus
  13. saya thomson manurung, buat aa anonim yang diatas yang bilang banyak2 berdoa.

    gak jelas tujuan si anonim ini apa mau nya.
    ntah dari mana datang, seperti manusia yang tinggal di negeri antah berantah. datang gak jelas seperti mau berdebat. seandainya jika ada kesalahan tolong untuk diberi tahu bagaimana yang benar nya, bukan menjudge orang dengan kalimat anda.

    biasa nya orang seperti anonim yang satu ini orang yang hanya baca buku dan sejarah2 saja. padahal belum tentu betul.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Horas....aleee raja hami na malo.Hami pomparan ompu bona huta Manurung.
      Ise do raja adat na didokkon hamuna i.
      raja adat sian dia do.
      Ai toho do i raja adat?Mangna baru dope gabe raja adat.
      Tolema,sai tung bagak mai tu hita.

      Najolo hian, Di sibisa adong do sada jabu bolon na denggan dileon tu Manurung.
      Jabu i timbo,margorga do jabu i asing sian gorga jabu batak na lain.
      Adong muse disi mual-mual mata ni aek,sopo parhundulan dohot bara-bara pareme.
      Ai sude di hutai ro do tu jabui,tu napunasa jabu (napunasa huta)
      Molo adat halak batak,ise do na boi maringanan disi??
      Ikkon na sihahaan do na boi maringanan di jabui.
      Molo dang, muruk do sude parhuta na maringanan disi.
      Jala ibana do nampunasa tano godang di sibisa.
      Ompu Bonanihuta manurung ma i.

      Au dang pabiarbiarhon hamuna.
      Adong ma najolo 2 halak marga manurung,dang adong inna Ompu Bonanihuta Manurung.
      Di patindakkon ibana ma di joloni tugu Ompu Toga Manurung.
      Las didokkon ibana ma disi.
      'Dang marna adong ho ompu bonihuta manurung di tarombo Manurung'
      'Na ro doho mangna sian dia,dang hu akkui sude pomparanmu'

      Sai marsahit-sahitma nasida,dang diboto aha sahitna nungga leleng.
      Lao ma halaki tu namalo di tana jawa.
      Holan sada do ubatna,mangido maaf ma tu ompu Raja Toga Manurung inna namaloima
      Mulak sian sibisa berangsur pulihma nasida setelah 3 minggu.
      Diakkiu nasida ma adong ompu Bonihuta.

      Molo dang adong ompu bonohuta di tarombo hamuna,hamu mai tu Debata.Di bolokkon hamu ompu bonanihuta,
      Molo tarombo hami,adong do hamuna.

      Jadi molo adong muse na mandok dang adong Ompu Bonahuta Manurung.
      Patindakkonma di joloni Ompu Toga Manurung i.
      Molo na porsea hamu tu pendapatmuna.

      Hami dang sai dao sian hamu,alani hamu do na sai dao sian hami.

      MAULIATE.

      Hapus
  14. songoni do akka pinomparni bonahuta.. dang jls

    BalasHapus
    Balasan
    1. Heinz McEnroe22 Juni 2012 23.17

      tu hita sude PATAMBOR, ompungta sijolojolo tubu tung mansai bisuk do. sai hira naung diboto hian naeng adong parbolatan dihita pinomparna. dibahen ma sada tona; MANURUNG SIPOLIN-POLIN SISADA ANAK SISADA BORU. namarlapatan unang be tabereng sian partubu, isarana pomparan ni ompung an, manang pomparan ni ompung on. alai sada MANURUNG. ahu HEINZ MANURUNG pomparanni Raja Ht Gurgur-Banua Luhung-Patujong/Patuanjong. pomparanni bona huta dang porlu dibolati. ai MANURUNG do nang nasida. sian Tarombo na adong dihami di TUKTUK SIADONG - SAMOSIR, hami ma sihahaan pomparanni Raja Ht.Gurgur-Banua Luhung. tarombo nabinahen muna na di ginjang, ido nang na di hami. alai adong saotik naso hu antusi. boru biding laut ima boru ni Tatea Bulan. sa tarap ma br biding laut nian dohot tuan sori mangaraja anakni raja isumbaon. molo na hu antusi: tuan sori mangaraja do na mangalap boru biding laut(ripe no.2) tubuma nairasaon/sirasaon. anakni nairasaon; datu pejel. anakni datu pejel; raja toga debata/toga MANURUNG. santabi godang molo sala. iba pe dang pola ahli disi. tu amanguda nampunasa blog on; molo adong dihamu tarombo komplit nairasaon nadisahhon taon 1931 dihuta hatinggian, kirim hamujo copyna i tu ahu di alamat; heinz_mcenroe@yahoo.com mauliate godang amanguda, HORAS PATAMBOR....

      Hapus
    2. Unang mangkatai molo ndang diperlukan ummargaan do untut molo ndang diporluhon jolama hita mangkatai ate ampara

      Hapus
  15. lebih enak dan gampang di baca kalau berbentuk pohon silisilah

    BalasHapus
  16. untuk saudaraku ANONIM jangan suka dan membri celah kepada saudara-saudaraku manurung yang lain bila tidak mampu/ menguasai tentang adat dan silsilah manurung yang sesungguhnya kalau memang ada niat yang tulus buka dan photo copy apa yang saudaraku ANONIM miliki referensi tentang silsilah manurung jangan di bikin bias.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Molo au dang memberi celah tu manurung,jala dang di bikin bias.Ai hamu do,di bolokkon hamuna ompu bonanihuta.boa perasaan hamuna.
      Hami dang sai dao sian hamu,alani hamu do na sai dao sian hami.
      Molo hulean dope photo copyna,dang porsea hamuna.
      Molo dang adong ompu bonohuta di tarombo hamuna,hamu mai tu Debata.
      Patindakkonma di joloni Ompu Toga Manurung i.

      Hapus
  17. horas saotik sianahu.HATAHONMA TAROMBO NA DI HO I KIRIM DI SON ; unang pusungngi anakni opungng tai / unang parsoada ai so ho manubuhon so indahanmu di alang . hata tu hata doi so mangissobbut sahalani opungtai tu pinopparrmu

    BalasHapus
  18. onpe tarombo on dang jelas..

    BalasHapus
  19. Horas patambor manurung sipolinpolin,molo au manurung (sian sionggang)hutagurgur::>R banualuhung::>Rmangatur::>op niunggul::>op guru manduppas::>op galung::>op pasang laut::>op pagarlan::>op tuanria::> op pasang dst

    molo boi nian pangidoan unang holan sai lilu hita be, asa boi patorangon muse tu generasi berikutna (keturunan ta/anakkonta )asa undenggan kirim hamu majo tarombo nadi hamunai , au pe nian hurang huantusi do, poda sian natua-tuai do turun temurun binoto..
    on dope huboto sian hamu na adong
    (Ompu Bonahuta Manurung.)
    sattabi ...
    kirim hamu majo ..>
    email : robin.manurung@yahoo.com

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ro ma hamuna tu Sibisa, di Jangga Dolok.Asa hulean disi akka tarombo ni Manurung sipolin-polin.Asa diboto hita boasa ompu bona huta manurung dang adong di tarombo hamuna.Mardalani attong hamu, disibisa godang manurung pomparan bonahuta.

      Hapus
    2. NDANG ADONG BONA HUTA BONA NI SOTUL DO NDANG HEA HUTAGURGUR MARANAKKON BONA HUTA UNANG PAMALOMALOHON NATODHO BONA NI SANDUDUK DO

      Hapus
  20. http://i631.photobucket.com/albums/uu33/jongot_album/TAROMBOOPNIUNGGULMANURUNG_zpsfe04d2bb.png


    http://parsoburan-parsoburan.blogspot.com/

    BalasHapus
  21. AI AHA DO BONA HUTA NAHUBOTO BONA PASOGIT DO. ANAKNI HUTAGURGUR DITAROMBO NAMI NDANG ADONG BONA HUTA, NDANG HUBOTO NUNG MONDING OMPUI NAJOLO TUBU MUSE BONA HUTA, ALAI ISE AMONGNA. MASAK AHU GALAU MAMERENG NAMASA ON

    BalasHapus
    Balasan
    1. AI MANURUNG SIAN DIA DO HAMUNA TAHE.AU MANURUNG SIAN SIBISA DO.DISI DO OMPUNG NAMI MARINGANAN SIAN NAJOLO.DANG NA BARU TUBU OMPU BONAHUTA.BOASA DIBOLOKKON HAMU OMPUNG NAMI.LAO JO HAMUNA ATTONG TU SIBISA.HAPE MANURUNG HAMUNA,APALA TU BONAPASOGITNAPE DANGHEA RO.

      HAMIMA I POMPARAN BONANIHUTA MANURUNG.

      Hapus
    2. BONA NI SOTUL DO NAADONG DOHOT BONA NI LASIAK DOHOT BONA NI PILATE

      Hapus
    3. Hey bodat omongan mu itu, gk bisa bagus dikit kw ngomong macam kentut aja, org tua mu nya yg ngajari mu ngomong kyk gtu, klo benar nya brarti org tua tai nya org tua mu itu

      Hapus
  22. BONA BELALAI PANJANG BUKU SD KELAS1

    BalasHapus
  23. HUTA BERARTI PARHUTAHUTA

    BalasHapus
  24. Horas, .
    Unang gabe songonon Hita pomparan ni R. Manurung, sude do hita berniat baik, unang marsisalahan hita be. .
    Unang atong ma norui hita alai dang mangalehan solusi, .
    Mari kita selesaikan secara cerdas dan bijaksana. .

    BalasHapus
  25. HEREK BODAT BABIAT SINGA BABI DOHOT NAASING IDO ANGKA PARBADA BADA

    BalasHapus
  26. Ahu bermaksud baik, na so tabo hubege pintor hamu do siangkangan ni Manurung sude, hape Jangga mulak ma goarna na sodiboto hamudo tarombo muna asa mulak manukkun tu Sionggang, molo di Jangga Raja Sijambang ma disi. Ro ma Guru Pangajian gabe di bahen Raja Sijambang ma Guru Pangajian anakna.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Dibahen bohado nimmu anakna sian aha dibahen sian sotul do manang sian rias marsingkola ho amang ningku do alai gabe pareman lontong do ho bursikma songonho

      Hapus
  27. horas bapa nadohotdo op bona huta ditubuhon op boru br rumapea na sian samosir' ai ise do tahe goarni op bona huta on boasa pinopparni raja banua luhung gabe anggini op bona huta isedo nalilu tahe

    BalasHapus
  28. jago do bah jala toho idoibaen op bona huta mar adek to op raja mangatur optuan sogar dohot op humontor na gabe tamba lucu jala heran ake alai team na di bentuk lagi mirdong

    BalasHapus
  29. tarombo hutagurgur memang adong 2 versi.. ahu pomparan ni PATUAN JONG, anak ni Patuan Jong sada ima Op. Bukkulan. asa hu ulas ma otik kisah hidup ni Op Bukkulan on.. Najolo masa ma masiporangan // marsihsuran huta antara marga Manik dohot sada marga (dang pola hatahonon) di huta ambarita samosir. mangido bantuan ma raja manik na dihuta ambarita i tu sada naposo namargelar SIRAJA PORANG sian huta sibisa, ima Op Bukkulan anak ni Patuan Jong. singkat cerita, monang ma marga manik, jala menetap ma di huta ambarita i.. dijou ma Op.Bukkulan laho manukkun aha pangidoonna songon balos jasana.. 2 ma dipangido ibana. Jabu na margorga dohot tukkot/tongkat. anggo tano dang dijalo ibana, ala raja tano do Among na di sibisa.. dipasahat ma pangidoanna i, jala dioli ma boru ni rajai, borhat ma Op Bukkulan mulak tu hutana sibisa.. singkat cerita muse, dang ganjang umur ni Op Bukkulan. madabu do Oppui sian paragatan, matipul do sige na. ala ni timboni bargot naniagatanna i, dang tartolong Oppui, gabe marujung ma. ditadikkon ma 1 dakdanak bawa di goar ma i Op Jebar, jala sada dibortian / dikandungan dope. masa do najolo, moto mate sada ama boi do salah satu hahanggina pagodangkon ripe natinadikkonna i. dungmulak sian udean namanuatton Op Bukkulan tu inganan parsatokkinonna i, dibereng Op Bukkulan boru ma nunga gantung inani baju ni anggina di parsuhian ni jabu i. songon tanda naung siap anggina pagodanghon akkang na i. tarsonggot ma oppung boru i, ai so mahiang dope tanoman ni amang ni gellekki inna rohana, jala gabe curiga ma rohana, "na di pamate" angginai do Op Bukkulan. asa di tonga borngin melarikan diri ma oppung boru i sian sibisa, di togu-togu ma anak na i Op Jebar, jala mardenggan pamatang do oppung boru i. maporus ma tu ajibata, laho lugahonon ni parluga tu ambarita samosir, huta ni among na raja manik na di ambarita.. jumpa tikkina, sorang ma dakdanak na di bortian i. Bawa. digoar ma i; Op Rahamat.. masa ma haleon potir di sibisa.. nunga massam ritual dipatupa alai dang marna ro udan.. disukkun ma namalo, jala dipatorang namalo i ma, ikkon alapon nasida hahana na adong di ambarita, jala ojakhonon na gabe raja jolo dinasida.. singkat cerita muse, jadi ma songoni.. diboan ma Op jebar mulak tu sibisa, marumur remaja ma oppui tikki i. disibisa ma marhuta pomparan ni oppui rodi nuaeng, jala sian i ma marserak mangarantoi be.alai Op rahamat, tinggal ma di samosir, jala sian i ma muse marserak tu akka pangarantoanna be... selama hidupna Op Jebar remaja hurang do didukung akka amang udana di bidang material dohot moral.. sattabi hata, marsikkor do ngoluna dibaen angka amangudana i......* Dung dikuasai sibottar mata tano batak, debentuk ma angka pangulu di ganup huta. tentunya sesuai denga keinginan belanda, dohot politik de vide et impera.. adong komentar di ginjang namandok; tarombona i sesuai dohot naung diakkuan ni belanda inna.. keturunan ni Op jebar na adong disibisa tentu tdk mampu jadi pangulu, ala nunga adong pembodohan sian mulai nametmet ibana.. ala ikkon raja jolo do na gabe pangulu, manang raja huta.. hape na mampu gabe raja hatiha i, dang pomparan ni si akkangan... kemungkinan, dison ma dibentuk muse sada tarombo na imbaru, asa boi (siadekan i) gabe raja huta.. opini pribadikku ma i.. Molo adong pendapat na lain, dipersilahkan... _/\_ sattabi molo menyinggung...

    BalasHapus
  30. Au marga manurung do pangidoan tu hamu bapa tua amang uda akka abag molo adong nahurang marsi patikosan hmu uang gabe mar soali hamu naso marsitada an pature hamu denggan manang isepe hamu nabenar ise nasala dang di boto hamui ai turi turian nama tu hita I pangi doan ku tu hamu dame hamu pature hamu denggan tarobo tai molo dia manurung I manang pinopar ni ompu sian dia pei sarupa do di au dang adong beda ni

    BalasHapus
  31. JELAS DO TABOTO RAJA MANGATUR ANAKNI RAJA BANUA LUHUNG SI PEDUA JALA OPUNG BORUTA NANTI RAJA BR RUMA PEA NASIAN SAMOSIR JALA 7 MA PAHOPPUNI RAJA BANUA LUHUNG SIAN ANAKNA RAJA MANGATUR. TAKKASMA TABOTO 7 MA PAHOPPUNI RAJA RUMA PEA SIAN HELANA RAJA MANGATUR TAKKASDO TABOTO RAJA HUMUNTOR NA GABE TAMBA ALANA MARPARIBAN DO OPUTA TU RAJA TAMBA JADI KESIMPULAN RAJA MANGATUR ANAK KANDUNG OPPUTA RAJA BANUA LUHUNG JALA RAJA SIJAMBANG,TUAN SOGAR,RAJA HUMUNTOR NA GABE TAMBA PAHOPPUNI OP,BANUA LUHUNG SIAN ANAKNA RAJA MA NGATUR,KESIMPULAN AHIR OPPUNG NA ANAKNA KANDUNG DOHOT TOLU PAHOPPUNA KANDUNG GABE MAR HAMARANGGI DI BAHEN POPARAN BONA HUTA, MOLO HATA HOLAN BONA HUTADO NABOI HUJELASSON. BOASA BOI MENJEBRANG TU POMPARANI RAJA BANUA LUHUNG DIPORTIBION MANANG DIA DAK KEA TERKECUALI DI BONA HUTA ,AMONGNA ANAKNA JALA PAHOPPUNA GABA MARHAMARANGGIKANDUNG, BOI DOI SUKKUNON SIANDIA SUMBERNA, JALA DRS AGNES MONIKA MA NA BOI MANGALUSI I TAK ADA LOGIKA, SANGGUP DO BONA HUTA MABAHEN ALUS NA DENGGAN, UNANG POLA MAILA. DI BONA HUTA DO NAGABE MASALAH PIGA ANAKNI HUTAGURGUR, MOLO DI SUDE POMPARAN MANURUNG KECUALI BONA HUTA DANG HEA BINGUNG NANG DI POMPARAN OP HUTA GAOL DOHOT POMPARAN OP SIMANORONI , DUNG RODO BONA HUTA GABE GUTTUR PENEGASAN UNANG GUTTURI POPPARAN OPPUNG NAMI RAJA BANUA LUHUNG. BAENMAMA TAROMBOMU UNANG LIBATTON POMPARAN RAJA BANUA LUHUNG MULIATE

    BalasHapus
    Balasan
    1. FAKTA SEJARAH YANG SAYA DAPAT TENTANG KERAJAAN NAGUR (Arsip Dipegang Kerajaan SAMUDRA PASAI ACEH)YANG KALA ITU DIPIMPIN OLEH RAJA MANUNGGAL DAMANIK/BR.NAPUAN YANG SANGAT DEKAT DENGAN PANGLIMA PERANG KERAJAAN SAMUDRA PASAI 1210 M.
      PADA WAKTU MEMPERSUNTING BR.NAPUAN,MAS KAWINNYA ADALAH "OGUNG SABANGUNAN(Arsip Alat Musik Batak)",MATA UANG EMAS, OBAT2AN,REMPAH2 DAN SONGKET.SEMUANYA DIKASIH BUAT
      SAUDARA BR.NAPUAN KECUALI UANG EMAS,OBAT2AN DAN REMPAH2 KEPADA BAPAK BR.NAPUAN YANG KALA ITU SEDANG SAKIT
      1.OP.BONIHUTA (Arsip "Gelar TUAN TANAH")----> Gendang (GORDANG)
      2.OP.BANUA LOHANG ---> GENDANG/TAGADING
      3.OP.NIOKAT-----> GONG EMAS
      4.OP.NIOTUR----> GONG EMAS
      5.OP.SIJAMPANG-----> GONG EMAS
      6.OP.TABIB (Mungkin "TUAN SOGAR")---->GONG EMAS
      7.OP.RUMUNTOR----SERUNAI
      DAN SEBIDANG TANAH DIPINGGIRAN DANAU TOBA DIBERIKAN KEPADA RAJA MANUNGGAL/BR.NAPUAN YANG SEKARANG SAYA BELUM TAHU DIMANA LETAKNYA.
      INI ADALAH FAKTA SEJARAH KERAJAAN NAGUR TENTANG PERKAWINAN RAJA NAGUR YANG TERKENAL.BAPAK2 BISA MELIHATNYA DI PUSTAKA MUSEUM ACEH TENTANG KERAJAAN NAGUR.
      SAYA: DINI SARI,BAPAK SAYA ACEH,IBU SAYA BR.MANURUNG/BONA HUTA.
      TERIMA KASIH BUAT TULANG SEMUA,JANGAN BERTENGKAR/KITA SAUDARA.
      KETURUNAN RAJA BONANIHUTA MANURUNG

      Hapus
  32. ido ake apara ya salelengon dang hea huparrohaon, ina muse najolo adong jabu na timbo jala margorga asing sian jabu na asing,hea do dibege appara sian dongan tubu ta marga aha tahe namangaleon jabui atik na halak koling do na ro sian india sambil martiga tiga minyak pagatjangkon haotoon na lilu ake, adong muse mandokkon turi turian doi najolodangniboto dia na toho, sai adongdope jolma na lilu sahat tu sadarion ate, ilanai molo mandokkon sipolin polin soima banggana, hape otona dua hali balgani pamatangna, segado alani jolma na oto ake,

    BalasHapus
  33. MANURUNG JAKARTA14 Februari 2014 15.51

    horas abang, saya dari keturunan Pomparan Raja Simanoroni/Raja sianpudan pesan dari natuatua tolong di konfirmasi anak Toga Manurung ada tiga : 1 Raja Hutagurgur 2 Raja Hutagaol 3 Raja Simanoroni setau saya dan pesan dari natua-tua bukan Raja Manoroni yg benar Raja Simanoroni Mauliate

    BalasHapus
  34. Horas MANURUNG SIPOLIN POLIN,
    Horas abang dohot anggiku, manurung Hutagaol do ahu.
    Sabtabi ma jo,Mangido saran majo ahu tu abangku dohot anggiku.Ahu Manurung Hutagaol.
    Mardalani do ahu tikki i sian Bogor pataruhon akkangku doli (Hami na marpariban) tu Nainggolan.Ketepatan sebelum mulak,tu lapo dope ahu.Jadi marsitandaan ma ahu tu marga SITOHANG(Pomparan Raja Babiat Sitohang) disi.Jadi manjou Tulang ma Tu Ahu.Ai Boru Manurung sian Sibisa inna na dialap Raja BABIAT SITOHANG dohot na dialap Raja SITUMORANG SUHUT NIHUTA.Baru pe hubotoi, gabe songon maoto ahu.
    Ai Ise do Tahe Namboruta na muli tu Sitohang dohot Situmorang.
    Adong do tahe diboto Abang/Anggiku ??
    Mauliate...HORAS PATAMBOR SIPOLIN POLIN

    BalasHapus
  35. Nunga Marsalahan tarombo ni amatai. Boasa ma PeDe hian ho amang??

    BalasHapus
    Balasan
    1. Horas PATAMBOR.
      Pas Doi Abang ,Adong do huboto Raja Babiat Sitohang dohot Raja Situmorang Suhut Nihuta mangalap boru manurung tahe.Jala nungga hubereng Tugu ni Raja Babiat Sitohang dohot Raja Situmorang Suhutnihuta,adong do disi.
      Dang huboto ise boru manurung namborutai.
      Adong muse sian hita??

      Hapus
  36. Halak na oto hamu sude

    BalasHapus
  37. sarupa mai alana dang itanda drs agnes monika.andiganma tandaon jolma drs agnes monika ake?

    BalasHapus